27 Nisan 2011 Çarşamba

sonbahar,kış,bu ne lan (?!) :),yaz...

Nisan ayını geride bırakacağımız şu günlerde hala kış taklidi yapmaya devam etmesi,hatta inat etmesi

herkesin sinirini bozmuş durumda..artık hangi mevsimdeyiz adlandıramıyoruz da..

sıcaklığın artmasını, ağaçların çiçek açmasını beklediğimiz şu günlerde

tam da tersi iliklerimize kadar üşüyoruz..

Hepimiz ilkbaharı bekliyoruz..

ilkokul sıralarından bu yana öğretilen o mevsim döngüsünü hatırlıyorum..

sonbahar,kış,ilkbahar,yaz!...

doğa döngüsünde kış ile yaz arasındaki mevsim olan ilkbahar..

hani ağaçlar çiçek açar da havalar ısınır,insanlar da bir bahar yorgunluğu olsa da olumlu bir hava eser..

Bu aylarda daha bir enerjik hissedersiniz kendinizi..

Her mevsimin kendine göre güzelliği olabilir ama benim için bahar, yeniden doğuş,diriliş,tazeleniş anlamında..

bahar ayı bana yenilikleri çağrıştırır

her ne kadar 'kış' kadını olsam da kış mevsimini daha çok sevsem de

bahardan herkesin beklediği o cıvıl cıvıl örtüyü ben de bekliyorum

Bahar aylarıyla beraber yükselen enerjinin hayatımıza yenilikler getirmesi dileğimle

üstadın aklıma gelen çok sevdiğim

dizelerini paylaşmak isterim :


beni bu güzel havalar mahvetti,

böyle havada istifa ettim evkaftaki memuriyetimden.

tütüne böyle havada alıştım,

böyle havada aşık oldum;

eve ekmekle tuz götürmeyi böyle havalarda unuttum;
şiir yazma hastalığım hep böyle havalarda nüksetti;

beni bu güzel havalar mahvetti.


Orhan Veli Kanık









Hiç yorum yok: