10 Mayıs 2011 Salı

Geri gelmiyor...

Geçen yıllar..geri gemiyor yaşananlar..

Mutluluk..elinden uçup gidince bir daha uğramıyor yakınlarına..

Göz kırpmıyor güneş bütün munzurluğuyla..

Bulutlar seninle ağlamıyor artık..Yıldızlar hiç gülmüyor ve

dokunmuyor dalgalar eline eskisi gibi..


Mutluluk elinden uçup gidince bir daha uğramıyor yakınlarına..

Çocuklar eski neşe dolu çığlıklarını atmıyor..

Onların gözlerinin içine bakınca umut değil,gözyaşı görünüyor..

sevgi pınarı kurumuş,yerinde dikenler var..

Arayanlar aramaz olmuş,gidenler gelmez..


Mutluluk elinden uçup gidince bir daha uğramıyor yakınlarına..

yüreğinin içi sızlıyor,damla damla sızıyor hüzün kalbine..

öyle hızlı değil,yavaş yavaş,sinsice giriyor yüreğine..

Hissettirmiyor geldiğini..

sadece tutuştuğunda anlıyorsun umutsuzluğunu..

O sımsıcacık kanın soğuyuveriyor

Üşüyorsun..


Mutluluk elinden uçup gidince bir daha uğramıyor yakınlarına..

''Yeter'' diyorsun,haykırıyorsun güneşe ''Gül biraz!..''

Bulutları dertleşmeleri için ikna ediyorsun

Yıldızlarla şakalaşıyorsun

Ama nafile!..her zamanki gibi yine başaramıyorsun

Sonra hayatın boyunca yaptığın hatalar,başarman gerekirken başaramadıkların geçiyor beyninden..

Küsüyorsun herşeye  ve ağlıyorsun tek başına..

..........

çarpılıp çıkılmış kapılar,yazılıp yollanmamış mektuplar,göz yumulmuş haksızlıklar,

vakit varken öpülmemiş eller,dilin ucuna gelip ertelenmiş sözler,iç çekişler sıralanır..

sızılar..''keşke'ler..

'Yolunu gözleseydim','öyle demeseydim','terkedip gitmeseydim','en güzel yıllarımı vermeseydim',

konuşsaydım,bekleseydim,kızsaydım,gitseydim,yapsaydım,yapmasaydım...v.s..

esefler,hayıflanmalar,

yerinmeler sürükler peşinden

''keşke'ler yarışır..

mağlubiyet takısıdır 'keşke'

çogunlukla bir 'ah' la kopup gelir ciğerden..

'iyi ki' öle mi?

muzaffer bir 'oh'la büyür,cüretiyle övünür

yiğittir o, pısırık 'keşke'ye nazaran..

nasıl yaşanmamışlık,o yarım kalmışlık kanar sa 'keşke'lerde..

'iyi ki'ler de de göze almanın,riske girmenin,tadına varabilmişliğin mağrur yaraları kanar..

okulu hiç kırmamışsınızdır,sinema da öpüşmemişsinizdir..dokundurtmamışsınızdır kendinize..

bir kez olsun gemileri yakmamışsınızdır..konusmanız gereken yerde susmuş,koşacagınız zaman

durmuş,sarılacagınız zaman kopmuşsunuzdur..

Bir insana,bir işe,bir davaya  ömrünüzü adamışsınızdır..

O insanın,o işin,o davanın bunu haketmediğini sezmenin hayal kırıklığındadır 'keşke'..

'şimdiki aklım olsaydı' dövünmesindedir..

Geriye dönüp baktığınızda,ayıplara,yasaklara,korkulara,tabulara feda edilmiş,

'Ne derler' e kurban verilmiş,son kullanma tarihi geçmiş,bir yığın haz,biliçaltından el sallar..

Oysa ki bugün baktığımda anlıyorum ki; yara bere içinde de olsa,yana yana ama doyasıya yaşamış

olmanın iç huzuru ve haklı gururu haykırmalı insanda..

Aldırmamalı yürekteki kramplara,mahzun hatıralara..

Rüzgarla koştunuz ya...O yeter..

yeter ki feri sönen gözleriniz 'keşke' diye nemlenmesin..

Çünkü mutluluk elinizden uçup gidince bir daha uğramıyor yakınlarınıza..

:((


Hiç yorum yok: